onsdag 28 oktober 2015

Morfars verkstad i Saxdalen

Ur "Morfars verkstad" 2003

Morfars verkstad (Lantis - Seriefrämjandet 2003):
https://www.adlibris.com/…/b…/morfars-verkstad-9789197444057

Jag deltar i Konstrundan på Saxdalens folkets hus med originalteckningar ur "Morfars verkstad". Serien handlar om min morfar målarmästaren Mauritz Andersson och hur vi brukade snickra i hans verkstad. Verkstaden låg i garaget intill mormor och morfars hus på Saxenvägen. I serien förekommer även bilder där jag ritat av verkliga fotografier tagna av min mormors far.

”Morfars verkstad” publicerades först av Seriefrämjandet som en Lantis-bok 2003 och var sedan med i seriealbumet Lokmannen. Intill utställningen kan man även se valda delar av morfars hantverk.

Det känns roligt att få visa teckningarna i byn där det utspelar sig och där jag som barn lekte varje jul och midsommar.
Välkomna!”

- Knut Larsson

Saxdalens Folkets hus
 
31 oktober - 1 november 11.00 - 17.00
Arr: Roger Broberg / Rävvåla kulturförening / Vuxenskolan.

Facebook: https://www.facebook.com/events/1648899212057602/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar