onsdag 10 september 2014

UTSTÄLLNING KAFÉ ESAIAS


VERNISSAGE 20 SEPTEMBER 17­-20

KAFÉ ESAIAS, DROTTNINGGATAN 102, STOCKHOLM

Serietecknaren och konstnären Knut Larsson ställer ut teckningar och printar *) ur serien Triton. Knut Larssons serier är inspirerade av myter och drömmens logik.

”När Joel på Esaias frågade om jag ville ställa ut sa jag genast ja. Jag är stammis där så det känns bra att ställa ut i en miljö som jag känner mig hemma i. Så fick jag veta att Joel älskar teckning och själv håller på. Och så har de ju stans bästa kaffe...”

Knut Larsson debuterade i serietidningen Galago 1996 och har sedan dess publicerat sex seriealbum varav tre på Kartago förlag. Boken Triton utkom på franska förlaget PLG 2013 och Krokodilstaden utkom i en engelsk utgåva under 2014. Serierna har publicerats i svenska och internationella serieantologier. Knut Larssons bilder har ställts ut i Sverige, Frankrike, Italien, Ryssland, Tyskland och Japan.

Utställningen på Kafé Esaias pågår under hösten.
Välkomna!


Se eventet på Facebook HÄR

*) Printarna är gjorda med en Risograph­printer av PEOW Studio AB. Risograph är en skrivare som skriver ut en färg i taget. Resultatet liknar det man uppnår när man screentrycker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar